torsdag 20 mars 2008

Snökaos

Jaha man tackar! Den här väderprognosen bjuds man på lagom tills man kommer hem (källa: www.aftonbladet.se):



Man har ju läst hela vintern om att ni inte haft någon vinter utan vårväder med krokusar som slagit ut etc. Ok jag ska inte klaga så mycket jag har ju sluppit två vintrar i rad nu men jag har ju inga vinterkläder! Hur ska det gå? Ja ja det löser sig väl men det kändes väldigt typiskt.

Här är allt bra annars! Har tagit det väldigt piano och mest legat och läst Ulrikas alla tidningar :-). Även varit inne en sväng i stan och klippt mig samt badat och solat lite. Roger har kommit fram till Samui och allt är som vanligt där borta. Han tycktes det kändes som om han varit borta en vecka ungefär.

Helt appropå ingenting så måste jag säga att Filippinsk TV abslöjar mycket om deras kultur. Det finns exempelvis en egen karaeoke-kanal (dom ääääälskar att sjunga oavsett om de kan eller inte ska tilläggas och gärna ballader från 80-talet. Favoriterna är: Carrie med Europe Total Eclipse of the heart med Bonnie Tylor och Alone med Heart) en egen kanal med tuppfäktning (hur man kan gilla det övergår mitt förstånd men de verkar tycka det är superkul särskilt eftersom man kan slå vad) samt flera stycken amerikanska "kyrko-kanaler" med en massa folk som står och predikar de är nämligen väldigt amerikaniserade här. Men de har också en egen Filippino kyrko-kanal med en och samma gubbe som står och predikar. Folk betalar för att han ska spotta dom i ansiktet. Mycket märkligt måste jag säga! TV-shop avslöjar också en del där överlägset flest produkter är de som antingen gör huden vitare eller de som man blir längre av. Min personliga favorit är en maskin som ser ut som en sådan bänk som finns på gymmet och som man t ex kan göra situps på. Den har ett band som man ska spänna fast under hakan och en liten vev på sidan. Så ska man alltså veva med veven så att bänken sträcks ut och sålunda tydligen även en själv. En modern slags sträckbänk ha ha ha! Hoppas att inte folk går på sådana idiotiska saker!

Nu ska vi strax åka in till Atlantis och käka lite middag!

1 kommentar:

Namn: Linda Ohlsson sa...

Haha va sjuk världen är. Här försöker vi bli brunare och där vitare. Men nu när man är blek som ett lakan är man alltså "idealet" nånstans i världen. Känns ju skönt :)
Igår när jag va ute sa en äldre man.
-Åh va vacker du är!!!
*Javisst sa jag, jag bara rullar fram med min kula. (ironiskt såklart)
-Nej, en gravid kvinna är det vackraste som finns sa han då!
Då blir man ju glad :)
Ses snart babe, kraaaaaaaaaaam
(PS, tror inte det blir så farligt kallt och om det blir det är det nog bara under nån vecka)