lördag 8 mars 2008

Nedräkningen har börjat

Jag och Roger tänkte att vi skulle ta en liten "getaway" och samtidigt se någon annan del av Filippinerna. Skulle ju vara snöpligt att åka hem och bara ha sett PG efter 6 månader i Filippinerna. Det är dessutom billigt med inrikesflyg. Då började vi räkna lite på dagarna som återstår och helt plötsligt fick jag panik! Vi funderar på att åka nu på tisdag eftersom Roger åker till Thailand på söndag. När han åker till Thailand så kommer ju jag att vara i Manilla under den tidpunkten så då känns det inte som någon idé att åka tillbaka hit och sitta här och häcka själv i en vecka för att vänta på att flyget ska gå. Har därför bestämt mig för att åka och hälsa på Ulrika i Dumaguete, d.v.s på söndag och då kan jag umgås med henne och även se vad Dumaguete har att erbjuda innan mitt flyg går den 23:e. Så, det betyder alltså att jag bara har 3 dagar kvar här i PG!!! Efter nästan 6 månader så sa det bara pang...Sjukt konstigt känns det. Och så är det bara 17 dagar kvar tills jag landar på Arlanda. Det är lustigt för det är fler dagar än vad vissa har under en hel semester när de kommer hit. För en annan känns det däremot som ingenting. Ja, ja...jag återkommer när jag vet mer om vart/när jag o Roger sticker. Nu ska jag gå och damma av min resväska och se om jag har plats med alla mina grejor.

Inga kommentarer: