onsdag 12 mars 2008

Dumaguete

Nu är vi framme i Dumaguete! Efter en massa strul med Rogers visum-förlängning som ännu ej har löst sig (har inte tid att skriva om alla problem men idag åkte vi t ex runt i 2 timmar i en taxi som inte hittade till immigrationen så vi lyckades inte förlänga det). Men vi kunde i alla fall flyga utan några problem trots att Roger är "olagligt" i landet just nu. Och som de flesta av er kanske vet så är jag extremt flygrädd så det var ju skönt att man landade helskinnad :-). En lättnad att vara framme här helt enkelt (har haft mardrömmar om att flyga en lång tid nu). Nu dröjer det i alla fall ca 2 veckor innan jag måste flyga igen.

Nu har jag också lämnat PG "för gott" det var extremt jobbigt att lämna lilla Emma snyft!!!! Men jag måste försöka tänka på att om jag inte hade tagit hand om henne så hade hon varit död och hon får nu leva ett fritt liv på stranden med sina hundkompisar och har någon som ger henne mat o.s.v. Roger kommer ju tillbaka om 3 veckor också så det blir nog bra :-).

Nu ska vi åka hem till Matt o Ulrika o sova. Jag skriver mer snart och lovar att ta en massa bilder :-).

Inga kommentarer: