tisdag 25 mars 2008

Hemma!

Okej, DET HÄR får bli mitt sista inlägg i bloggen så att ni vet att jag är hemma efter det strul jag hade med flyget! Åttio inlägg blev det då, prick (i snitt 13 inlägg i månaden).

Ja, jag landade alltså igår på utsatt tid. Kom således med flyget från Dumaguete tillslut vilket var en lättandens suck kan jag lova. En lååång resa hem var det (flyg från Dumaguete till Manilla vilket var försenat, väntade 6 timmar på flyget till Kuala Lumpur, landade i Kl tog tåget in till stan med Roger, somnade vid 12, vaknade klockan 6 för att ta taxi till flygplatsen och sedan 12 timmars flyg till Sthlm). När vi gick in för landning på Arlanda kikade jag på infon på tv-skärmen i flygstolen och trodde inte mina ögon när det stod att vi var 500 m över havet och fortfarande inte såg marken för alla moln. Hann bara se marken ungefär 1 minut innan vi landade och det var riktigt grått och snön yrde. Den där glädjekänslan som jag trodde skulle infinna sig när jag landade vill inte riktigt göra sig till känna! Nog för att jag visste att det skulle vara kallt men man har ändå glömt bort HUR kallt det är. Kroppen blev alldeles stel efter bara 30 sekunder ute i kylan. Jag har nog utan att överdriva smörjt in ansiktet 6 gånger sen jag kom hem då det bara stramar och flagnar i huden (har inte smörjt in ansiktet på 18 månader då huden har fått fukt från luften). Blev också förvånad hur kallt vatten man kan få i kranen, hur skönt det är att stå i en varm dusch, hur mjuka svenska sängar är och hur tyst och lugnt det är överallt...

Somnade som en stock klockan 16 igår och har varit vaken sen 3 inatt. Helt uppochned och omtumlande är det just nu. Måste sätta mig ner och fundera på vad jag har att göra (jobbjakt och plugg och andra praktiska saker).

Har ett mobilnummer som jag kan nås på: 076-561 05 89

Tack för att ni följt mig/oss på denna blogg. För Roger fortsätter äventyret lite till och honom kan ni ju som vanligt nå på mail eller mobil.

Ses snart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ida,
Vad kanon mysigt ni verkar ha haft det!
Jag undrar, skulle du kunna tänka dig att flytta dit permanent? Tror du att det skulle fungera att flytta dit med sin hund från Sverige? Vad tycker du om folket? Frågar så mycket då vi funderar på flytta ner till nästa år, man har ju hört ganska mycket om landet och långt från allt har varit possitivt. Skulle vara kul att höra mer från någon som verkar haft en bra erfarenhet.
Hälsningar Sussie