lördag 22 mars 2008

Hej då Filippinerna! Hej Sverige!

Jaha då får detta bli det sista inlägget i denna blogg! Nu börjar nämligen den långa resan hem. I eftermiddag så flyger jag från Dumaguete till Manilla där jag ska spendera en natt. Imorgon eftermiddag flyger jag till Kuala Lumpur där jag hinner träffa upp Roger innan jag ska flyga morgonen därpå d.v.s. måndag. Landar 14:15 på Arlanda måndag 24/3. Jag väntar mig en stor välkomstkommitté (skoja bara)!

Jaha hur ska jag summera den här vistelsen? Det är ju faktiskt inte endast Filippinera som jag varit i, ett helt år spenderades ju också på Koh Samui i Thailand. Stockholm lämnade vi efter oss den 17 oktober 2006. Jag var ju hemma två veckor i somras också förstås. Men totalt cirka 18 månader kommer jag ha varit borta när jag kommer hem (för Roger blir det 20 månader). Vad kommer jag att sakna? Sovmorgnar, dagliga restaurangbesök, sol, bad, afterbeach-öl, glada avslappnade människor m.m. m.m. Jag rekommenderar alla att någon gång ta en time-out från livet hemma och se vad livet i ett tropiskt paradis kan erbjuda. Det är aldrig försent, vare sig man är gammal, har barn, jobb etc. Det mesta går att lösa! När man kommer hem, även om det var länge sedan, så kommer nämligen det mesta att vara precis som vanligt och den långa utomlandsvistelsen nästan kännas som en dröm (vi har ju gjort detta en gång förut som ni minns och den gången var vi faktiskt också borta i 18 månader).

Men det är dags att bege sig hem nu! Titta till vår fina lägenhet, börja jobba och tjäna lite pengar och framförallt träffa er - kära familj och vänner :-)!

Ses snart då!

Inga kommentarer: